تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/16 - 01:49
کد خبر: 404050

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از یک اقدام عجیب؛

افتتاح یک ساختمان «ناقص» با حضور دختر روحانی در آخرین روز دولت/ ماجرای بودجه ۱۲۰ میلیاردی برای خرید ساختمان!

افتتاح یک ساختمان «ناقص» با حضور دختر روحانی در آخرین روز دولت/ ماجرای بودجه ۱۲۰ میلیاردی برای خرید ساختمان!

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ گفت: درست است آقای روحانی و تیم دولت تدبیر امید تمایل دارند مانند بقیه فتوحات‌شان تمام کارهای نیمه کار را هم به اسم خودشان تمام کنند اما ایا این افتتاح برای خانم مریم روحانی است تا در دولت بعد هم جا و مکانشان در حیاط خلوت وزارتخانه یعنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ثبیت شود؟!

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشکده فناوری‌های نوین یکی از دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است که سال ۱۳۸۳ افتتاح شد، دانشکده ای که در آبان سال گذشته حواشی و مسائلی موجب شد تا نامش بیشتر از قبل شنیده شود، مسائلی که اعتراضاتی را از سوی برخی نمایندگان مجلس، دانشگاهیان و تشکل‌های دانشگاهی در پی داشت.

در روزهای اخیر انتشار اخباری درباره جذب دختر رئیس جمهور به عنوان عضو هیات علمی در دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و همچنین بحث تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان از بودجه ای که از  صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا درنظر گرفته شد، برای ساخت این دانشکده، موجب شد تا پای نمایندگان مجلس و دیوان محاسبات به این مساله باز شود.

افتتاح یک ساختمان «ناقص» با حضور دختر روحانی در آخرین روز دولت/ ماجرای بودجه ۱۲۰ میلیاردی برای خرید ساختمان!

یک افتتاح عجیب!

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ و در آخرین روز فعالیت های دولت تدبیر و امید، در حالی که ۱۴ مرداد قرار بود سیدابراهیم رئیسی عهده‌دار دولت سیزدهم شود، ساختمان نیمه‌کاره انستیتو طب بازساختی که زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است با حضور مریم روحانی دختر رئیس جمهور دولت اعتدال افتتاح شد، آن هم افتتاحی که که ساختمانش ناقص است!

ساختمانی که بنا به گفته مسئول فنی آن، هنوز آماده بهره برداری نیست و تا مهرماه سال جاری و طبق مستندات موجود حداقل تا آخر سال، یعنی پس از استقرار کامل دولت رئیسی و احتمالا تغییرات مدیریتی در وزارت بهداشت و دانشگاه شروع به کار خواهد کرد!

بودجه میلیاردی جهت ساخت دانشکده برای مهار کرونا!

حامد محمودی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مرداد سال گذشته طی گفتگویی با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: کل هزینه‌کرد کرونای دانشگاه از ابتدای کرونا تا ۲۵ مهر ۷۰ میلیارد تومان بوده است، ولی ۱۲۰ میلیارد تومان برای خرید یک ساختمان هزینه شده که مشخص نیست چه تاثیری در مهار کرونا خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: کارانه و حقوق کادر درمان بیمارستان‌های دانشگاه ماه‌هاست پرداخت نمی‌شود. ۷۰ میلیارد تومان را طی هشت ماه و خرد خرد به دانشگاه داده اند، اما چه می‌شود که ۱۲۰ میلیارد را یک دفعه و حتی بیشتر از مبلغ درخواستی (مبلغ درخواستی ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است) پرداخت کرده اند.

افتتاح یک ساختمان «ناقص» با حضور دختر روحانی در آخرین روز دولت/ ماجرای بودجه ۱۲۰ میلیاردی برای خرید ساختمان!

ماجرای افتتاح عجولانه یک انستیتو

حامد محمودی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید: مسئولان باید شفاف سازی کنند که این همه عجله برای افتتاح ساختمانی که درحال حاضر امکان استفاده از آن وجود ندارد برای چه بوده و بگوید آیا برای تثبیت جای دختر آقای حسن روحانی و خودشان در دولت آینده بوده است؟ 

این فعال دانشجویی گفت: داستان زمانی جالب تر و دردناک تر می‌شود که در دو سال گذشته حدود ۶۰ میلیون تومان از پول بیت المال صرف بازسازی این ساختمان می‌شود، اما بعد از خرید دانشکده فناوری های نوین در ظفر با ماجرای اختصاص جنجالی ۱۲۰ میلیارد تومان، تمام این ساختمان جز ستون های آن تخریب می‌شود! و مطابق خبرهای موجود هزینه باقی مانده از خرید دانشکده فناوری های نوین (یعنی ۸ میلیارد تومان) در ساختمان این انستیتو هزینه می شود. 

وی در ادامه یادآور شد: درست است آقای روحانی و تیم دولت تدبیر امید تمایل دارند مانند بقیه فتوحات‌شان تمام کارهای نیمه کار را هم به اسم خودشان تمام کنند اما ایا این افتتاح برای خانم مریم روحانی است تا در دولت بعد هم جا و مکانشان در حیاط خلوت وزارتخانه یعنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ثبیت شود؟!

محمودی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸  تاکید کرد: از آقای رئیسی به عنوان رئیس دولت آینده جمهوری اسلامی انتظار می‌رود براساس شعار مبارزه با فسادی که دارند با سوءاستفاده اعضای دولت و زیر پا گذاشتن عدالت آموزشی به جد مخالفت کند و همچنین از ایشان می‌خواهیم بررسی بیشتری درباره برخی اتفاقات در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکه تازی برخی آقازاده ها داشته باشند. 

وی همچنین گفت: این گونه اقدامات دولت تدبیر و امید اجحاف در حق مردم مناطق محروم و فرزندان ایران زمین است، جوانانی که شبانه روز برای رسیدن به دانشگاه‌های تیپ یک کشور تلاش کرده اند، این چنین امکاناتی باید در اختیار محرومان و جوانان نخبه قرار گیرد و مسئولان دولت تدبیر و امید باید مشخص کنند چنین افتتاحی برای تثبیت جای دختر روحانی و خودشان در دولت آینده نیست.

محمودی افزود: ساختمان این انستیتو به قدری بوی نمایش های بی پایان دولت روحانی را می دهد که لباس های کادر نمایشی برای افتتاح سوری نشان از دولت تدبیر امید بود و تزریق رنگ بنفش به ساختمان و رنگ روپوش ها و حتی ماسک های افراد حاضر در محل انستیوتو طب بازساختی کاملا اهداف پشت پرده از این افتتاح را بازگو می‌کند.

کارمندان بنفش‌پوش در صف افتتاح

لازم به ذکر است که در زمان افتتاح ساختمان نصفه و نیمه، افرادی که به نظر می‌رسید کارمندان این مجموعه هستند، لباس‌ و روپوش بنفش به تن داشتند، همان رنگی که روحانی در زمان تبلیغات به عنوان رنگ انتخاباتی خود برگزیده بود. جالب اینجاست که حتی رنگ ساختمان و ماسک افراد حاضر در محل انستیوتو هم بنفش بود!

گزارش از مسلم خلخال

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top